Oglas

Sigurnost im nije prioritet

Pet aviokompanija koje treba izbjegavati pod svaku cijenu

author
N1 BiH
28. jul. 2025. 16:18
avion
Profimedia

Neke aviokompanije se ističu po lošim sigurnosnim standardima, čestim kašnjenjima ili nedovoljnoj brizi za putnike. U nastavku otkrivamo pet aviokompanija koje stručnjaci jednoglasno ne preporučuju.

Oglas

Nepal Airlines

Nepal Airlines je nacionalni avioprijevoznik Nepala, s ograničenim međunarodnim linijama. Uprkos svojoj maloj veličini, ima dugu historiju incidenata i velikih avionskih nesreća, što je ozbiljno narušilo ugled ove kompanije u svijetu civilnog vazduhoplovstva. Zahtjevna topografija Himalaja, s visokim planinama, promjenjivim vremenom i nepredvidivim vjetrovima, predstavlja izvanredan izazov za pilote, što je jedan od ključnih faktora u mnogim nesrećama.

Oglas

Međutim, teški uslovi letenja nisu jedini razlog loše statistike sigurnosti. Kritičari također često ukazuju na loše održavanje aviona, neadekvatnu obuku osoblja i loše upravljanje unutar kompanije. Sve je to doprinijelo tome da vlasti EU donesu odluku o zabrani ulaska Nepal Airlinesa u zračni prostor EU – mjera koja je na snazi već nekoliko godina i povezana je sa širom zabranom za sve nepalske aviokompanije zbog nedovoljnih sigurnosnih standarda, prenosi Metropolitan.

Kam Air

Kam Air se smatra jednom od manje sigurnih aviokompanija. Djeluje u Afganistanu, koji je pogođen decenijama rata, političke nestabilnosti i slabih državnih institucija. To je posljedično dovelo do loše avio-infrastrukture, ograničenog pristupa modernoj tehnologiji i dijelovima za održavanje aviona, te nedostatka kvalificiranog osoblja, jer profesionalno osoblje često emigrira iz zemlje.

Kam Air je imao nekoliko ozbiljnih incidenata i jednu fatalnu avionsku nesreću, koja se dogodila 2005. godine kada se avion srušio u planinskom području po lošem vremenu. Svih 104 ljudi u letjelici je poginulo.

Oglas

Daallo Airlines

Aviokompanija Daallo osnovana je 1991. godine, tokom vremena političke nestabilnosti u Somaliji. To je jedan od rijetkih prevoznika koji je pokušao da se etablira uprkos kolapsu državnih struktura. Iako ima sjedište u Dubaiju, obavlja letove uglavnom između Afričkog roga, Bliskog istoka i nekih evropskih gradova poput Istanbula. Kompanija je u svojoj historiji imala samo jednu veću nesreću, ali se suočila s nekoliko otmica i bombaških napada.

Najpoznatija nesreća dogodila se 2016. godine, kada je avion na putu iz Mogadiša za Džibuti oštećen u eksploziji ubrzo nakon polijetanja. Bomba je prokrijumčarena u avion i kasnije je eksplodirala, napravivši rupu u trupu aviona. Jedan od putnika je isisan iz aviona i poginuo.

Nakon incidenata, uprava aviokompanije je više puta izbjegavala objašnjenja i službene upite u vezi s tim događajima, što dodatno smanjuje povjerenje u njeno poslovanje. Njihov dosadašnji uspjeh pokazuje ozbiljne nedostatke u upravljanju sigurnošću, uprkos relativno malom broju aviona i ograničenom obimu letova.

Oglas

Lion Air

Indonezijska aviokompanija Lion Air postala je zloglasna 2018. godine zbog pada leta 610, što je izazvalo lančanu reakciju incidenata i dovelo do prizemljenja aviona Boeing 737 MAX 8 širom svijeta. U nesreći je poginulo 189 ljudi.

Međutim, prethodno spomenuta nesreća bila je samo vrh ledenog brijega. Lion Air je imao više od deset incidenata u kojima su avioni završili u travi, u moru ili tik pored naselja. Jedan od najgorih slučajeva bio je 2013. godine na Baliju, kada je avion prilikom slijetanja promašio pistu i sletio u vodu - srećom bez smrtnih slučajeva, ali sa teškim povredama.

Uprkos brojnim incidentima tokom godina, Lion Air je zadržao važnu ulogu u regionalnom zračnom saobraćaju. Međutim, često se nađe u medijima zbog lošeg postupanja prema putnicima, ponovljenih kašnjenja i otkazivanja letova, te nedostatka odgovora na pritužbe kupaca.

Oglas

Blue Wing Airlines

Blue Wing Airlines je mala aviokompanija sa sjedištem u Surinamu, osnovana 2002. godine, koja obavlja uglavnom domaće i regionalne letove širom holandskog dijela Južne Amerike (Surinam, Gvajana, Francuska Gvajana, Brazil). Aviokompanija je specijalizirana za povezivanje teško dostupnih područja, često slijećući na neasfaltirane i vrlo kratke piste u džungli. Oni lete manjim turbopropelerskim avionima kao što su Antonov An-28, Cessna Caravan i slični avioni za kratke letove.

Iako mala, Blue Wing Airlines ima zabrinjavajuću sigurnosnu statistiku. Između 2008. i 2010. godine dogodile su se tri velike nesreće sa smrtnim ishodom. Izvještaji su često ukazivali na neadekvatnu obuku posade, loše planiranje leta i letenje u opasnim vremenskim uslovima.

Zbog čestih nesreća i nedostatka odgovarajuće podrške od strane surinamskih vlasti, Blue Wing Airlines je još 2010. godine uvršten na listu zabranjenih aviokompanija u Evropskoj uniji, gdje se i danas nalazi.

Oglas

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama